THE 2ND INTERVIEW...

on Thursday, October 13, 2011
bismillahirrahmanirrahim...


seperti mana yg telah di maklumkan, kami biro education telah menemu ramah beberapa orang senior CTS yang telah berjaya dengan cemerlang. dalam post ni, wakil biro kami telah menemu ramah seorang brother yang boleh diklasifikasikan sebagai seorang senior yang berjaya.


sekarang,ayuh kite menghayati kisah senior kedua yang telah di'temu ramah' ini :)

BIODATA DIRI:

nama : Muhammad Khotibul Umam Bin Mohd Syahroni
tarikh lahir : 13 April 1988
tempat tinggal : Banting, Selangor
major : Financial Mathematics

minor : Business Administration


SERBA SEDIKIT TENTANG BELIAU:

-kalau nak study kena ada mood study especially kalau mau study dengan kawan2,kalau tak memang x akan jadi nak study



-menyusun jadual sem dengan elok,supaya x begitu membebankan diri


-pandai juga membahagikan masa untuk study dengan masa untuk aktiviti2 lain


NASIHAT DAN TIPS BELAJAR KEPADA BATCH 101:

-fokus betul2 masa belajar dalam kelas.
-kalau ad masalah or kemusykilan seboleh2nya tanya lecturure terus.
-kepada yang ingin membuat industrial training nanti, pastikan tempat yang kite pilih tu ada kaitan dengan major kite and kalau boleh pilihlah tempat under kerajaan.

-kalau ada yang berminat membuat research, UMP is the best place to go.
-untuk industrial training nanti,kite akan hantar 2 name tempat yang kite cadang nak buat industrial training kat university nanti,tapi university akan hantar surat kepada salah 1 daripada choice kite tu. if tempat tu reject kite, university akan campak kite ke mana2 saja utk membuat industrial training tersebut.
-beliau ada juga menyatakan yang,kepada yang nak amik major finance nanti, ada certain bank yang x menerima surat permohonan dari kite,kalau ada yang nak mohon ke bank tabung haji,boleh tetapi bank tu akan pilih seorang untuk setiap negeri.
-kepada yang bercadang untuk membuat FYP (final year projek),ia dianggap sebagai latihan untuk sesiapa yang mau sambung buat masters.






p/s : gambar bro umam pun xdapat nak publish sebab x berkesempatan nak ambik. jika ada salah silap dalam post ini mohon maaf banyak2. mungkin ia xbanyak membantu untuk kite sekarang,but it will be useful for our future. sama-samalah kita berusaha dan berubah ke arah yang lebih baik. wallahua'lam :)

0 comments: